İş ve staj başvurularının da yapıldığı sosyal bir kariyer platformu olan LinkedIn, kendinize bir özgeçmiş oluşturabildiğiniz, işverenlerle, ulusal ve uluslararası kuruluşlarla etkileşimde bulunabileceğiniz bir buluşma noktası sayılabilir.
"KA"riyer Bülten'de bu haftaki #kariyerbilgi 'nin konusu "LINKEDIN"
LinkedIn, dünyanın internet ortamındaki en geniş profesyonel ağıdır. LinkedIn’i Doğru işi veya stajı bulmak, profesyonel ilişkileri bağlamak, güçlendirmek ve kariyerinde başarılı olmak için ihtiyacın olan becerileri öğrenmek için kullanabilirsin. Ayrıca, burada oluşturacağın dijital CV sayesinde ilgili olduğun alandaki kişilerle iletişime geçmek, şirketleri takip etmek daha kolay bir hal alacaktır.
Peki LinkedIn hakkında bilmeniz gerekenler neler ve etkili bir profili nasıl oluşturabilirsiniz? İşte ipuçlarımız;
1- Profesyonel Profil Fotoğrafı
Senin hakkında bilgi veren ilk şey profil fotoğrafındır. Bu nedenle profesyonel bir fotoğraf olmasına özen göstermelisin. Kameraya bakan, hafif gülümseyen, kariyerine uygun bir ortamda ve kıyafetle çekilmiş olan bir fotoğraf dikkat çeker ve fark edilmeni sağlar. Ayrıca profilindeki arka plan fotoğrafını da profesyonelce seçmelisin. Herhangi bir fotoğrafı koymak yerine seni tanımlayan ve kariyerin için uygun olan bir seçim yapmalısın. Hatta bir ödül alırken veya ekip çalışması yaparken çekilmiş bir fotoğraf iyi olacaktır.
2- Doğru Anahtar Kelime Kullanımı
Hangi aramalarda görünmek istediğini belirlemelisin. Anahtar kelimeler; mesleğini, yeteneklerini ve seni tanımlayan metnin içinde geçmelidir. Hedeflerine ulaşmak için bu anahtar kelimeleri doğru bir şekilde seçmeli ve kullanmalısın.
3- Onay Verilmiş Yetenekler
LinkedIn’in en önemli özelliklerinden birisi de yeteneklerinin onaylanabilmesidir. Seninle 1. derece bağlantılı olan kişiler, yeteneklerini onaylamalıdır. Sen de aynı şekilde diğer kişiler için bu eylemi gerçekleştirmelisin. Profilinde onaylanmış yetenekler olması, güçlü yönlerinin doğrulanmasını sağlamar, bu da önemli bir avantajdır.
4- Profil Linkini Kişiselleştirin
LinkedIn profilini oluşturduğun zaman otomatik olarak harf ve rakamlardan oluşan bir URL ortaya çıkar. Ama senin bu URL’yi değiştirme imkanın vardır. Adın ve soyadından oluşan bir URL oluşturmanı tavsiye ederiz. Böylece LinkedIn profilinin profesyonel görünmesi adına bu önemli detayla göz önünde olabilirsin.
5- Profesyonel Blog Ekleyin
Eğer bir bloğun varsa bunu da LinkedIn profiline eklemelisin. Elbette bunun kariyerinle ilgili olması gerekiyor. Bloğunu LinkedIn ile senkronize edip profilininin reklamını yaparak bloğuna rozet ekleyebilirsin. Ürettiğin içerikleri otomatik olarak LinkedIn profilinde paylaşabilirsin. Bu şekilde hem bloğunun hem de profilinin görünürlüğünü artırabilirsin.
6- Diğer Sosyal Ağları Bağlayın
En riskli durumlardan birisi olarak gösterilen bu konuya da dikkat etmelisin. Eğer diğer sosyal ağların işinle ilgili değilse ve daha çok kişisel olarak kullanıyorsan LinkedIn profilinize eklememeni tavsiye ederiz. Özel hayatını işinden ayırmak için buna özen göstermelisin.
7- Size Özel bir Profil
LinkedIn profilin, diğer kariyer platformlarından farklı olarak kişiselleştirilme özelliğine sahiptir. Bu nedenle tüm metinleri, mesajları ve paylaşımları buna göre yapın. Mesela tavsiye istemek veya bağlantı kurmak için attığın mesajlar, otomatik olmasın. Senin oluşturduğun metinlerle diğer kişilerle bağlantı kurmalısın.
8- Medya Kullanımı
LinkedIn’de profil sayfanda, her bölümün altında başarı ve deneyimlerine somut örnekler verebileceğin medya bölümü vardır. Bir makaleni, videonu veya bilimsel çalışmanı bu kısımlara eklemelisin.
9- LinkedIn Guruplarına Katılın
Bulunduğun sektör ile ilgili mesleki gruplara katılmak da görünürlüğünü artıracak olaylardan birisidir. Kendini tanıtmanın en iyi yollarından birisi olduğunu da unutmamalısın. Aynı zamanda uzman olduğun konuda kendine güveniyorsan sen de bir grup oluşturabilirsin.
10- Bağlantıları Gruplandırın
Mevcut bağlantılarını gruplandırmak da platformu verimli bir şekilde kullanmanı sağlayacaktır. İş arkadaşlarını, potansiyel müşterileri, okul arkadaşlarını ve şirketleri gruplandırarak daha iyi bir takip gerçekleştirebilirsin. Ayrıca yapacağın paylaşımları bu gruplara özel olarak yapabilirsin. Bu etiketleme işini, kişisel sekmesindeki bağlantılar bölümünde bulunan etiketleme özelliği ile gerçekleştirirsin.
11- Mention Özelliğini Kullanın
Diğer sosyal platformlarda olduğu gibi LinkedIn’de de mention özelliği bulunuyor. Bir paylaşım yaparken ilgili kurumu veya güncellemenden haberdar olmasını istediğin bir kişiyi etiketleyerek hedef atışı yapabilirsin.
12 - Aktif Olun
Tıpkı diğer sosyal ağlarda yaptığın gibi bu platformda da aktif olmalısın. Yeni bağlantılar kurmak, iş fırsatlarını yakalamak için her gün 15 – 20 dakikanı LinkedIn’e ayırmalısın. Profilini görüntüleyenleri incelemeli, işinle ilgili kişilerin paylaşımlarına göz atıp gruplarda neler konuşulduğunu takip etmeli ve bunlara dahil olmalısın. Ayrıca gönüllü aktivitelere katılman ve düzenlemen önemli. İşe alımdan sorumlu olan müdürler için karar faktörlerinden birisi olan bu durum seni daha insani ve yaklaşılabilir biri kişi yapacaktır.
13 -Sağlam bir Özgeçmiş Özeti Yazın
Kendini bağlantılarına tanıttığın bu kısmı doldururken, kendinden birinci mi, yoksa üçüncü tekil şahıs olarak mı bahsedeceğine karar vermelisin. Hangisini seçmen gerektiği önemli değildir; ama baştan sona aynı şekilde devam etmen gerekmektedir. Aynı zamanda egonu kontrol etmeli ve anlamsız tabirlerden kaçınmalısın. İmla ve yazım kurallarına da dikkat etmen önemli.
|